4 vrcholy (33 km)

Kdo si chce trochu máknout do kopce, tahle trasa nabízí 4 brdské vrcholy na pouhých 33 km. Na cestě jsou dlouhá i technická stoupání a pár prudších sjezdů.

Z Dobříše do Brodců a na první vrchol, kterým je Kazatelna (531 m.n.m.). Cesta na vrchol lesem je po deštích vymletým korytem, takže tady je to opravdu technické. Z kopce dolů je prudší sjezd, ale jen pár set metrů. Pod kopcem bočíte prudce doleva a jedete po lesní cestě mírně do kopce kolem Kazatelny. Z Kazatelny dál na Stožec stále po pěkných cestách s mírným stoupáním. Poslední část vede po staré armádní asfaltce. Na Stožci (605 m.n.m) bočíte vpravo na krátký úsek po hřebeni. Po 200m bočíte z asfaltky doleva na modrou turistickou. Ta vede zpočátku mírně, později prudce dolů. Opatrně pod kopcem! Cesta ústí do křižovatky. Kousek za křižovatkou najedete na Mníšeckou cyklostezku, které vede téměř po vrstevnici stále lesem. Není nouze o pěkné výhledy. Tento úsek je za odměnu. Koho nebaví se kochat, může to napálit. Cesta vás vyvede u hájovny Jelení palouky. Zde je to dolů z kopce, před hájovnou bývá na cestě závora, dá se pohodlně objet zleva. Pod hájovnou začíná rovné stoupání po staré panelové cestě. Vyjedete na křižovatce a parkovišti pod Hradcem. Kousek doleva pryč od hlavní silnice a hned do lesa u informační tabule a do kopce po vyšlapaných lesních pěšinkách. I když přes kořeny mezi borůvčím je to do kopce, to největší stoupání teprve přijde. Pod dráty vysokého napětí a pak dál lesem prudce nahoru na vrchol Hradec (628 m.n.m.). Tady bývalo hradiště a pokud sem přijede v předjaří, když ještě není na stromech listí, je v dálce vidět Dobříš. Z Hradce dolů opatrně, pak kousek velmi opatrně po hlavní silnici. Po ní pojedete pouze 80m a hned bočíte doprava, v místě kde jsou u silnice dva staré betonové bloky. Najeďte na lesní cestu, které vede pod skalami. Cesta nemá moc odboček a mírně se houpá nahoru a dolu. Vyvede vás na Trnovskou cestu, po které vyjedete nahoru na Studený vrch. Poslední část na vrchol po turistické cestě je opravdu příkrá. Tohle je poslední vrchol, není třeba se šetřit. Na Studeném (660 m.n.m) je zajímavá rozhledna, více zde Studený vrch a Čtyřmezí (22 km). A ze Studeného po turistické značce na Čtyřmezí a dál lesem téměř pořád z kopce po žluté turistické na Bukovskou cestu. Z ní odbočíte doprava a po lesních cestách, stále spíše z kopce do Dobříše.

GPX ke stažení (klikněte na odkaz pravou myší a zvolte Uložit odkaz jako…)

Mníšecká cyklostezka pod Stožcem
Hájovna Jelení palouky
Z křižovatky pod Hradcem kolem turistické tabule pěšinkou v borůvčí nahoru
Vzhůru na Hradec
Dobříš z Hradce
Odbočka ze silnice pod Hradcem na lesní cestu